We zijn er een dikke maand nu!

26 september 2017

Ondertussen ben ik al weer dik een maand in Zuid-Afrika, dus tijd voor een update!

Laten we beginnen met de weekenden. In het weekend van 16 september ben ik op safari geweest. Want ja, als je in Zuid-Afrika bent, moet je op safari uiteraard. Het was een uurtje rijden van Stellenbosch. Doordat het hoogseizoen nog niet is begonnen, waren er nog geen toeristen. Hierdoor heb ik s’ avonds en de ochtend daarna een privé tour gehad. Ik sliep in een huisje in het park en keek uit over het gebied met de dieren! Tijdens de safari verschillende routes gereden en onderweg onder andere olifanten, neushoorns en leeuwen gezien. Een lekker weekendje alleen op stap geweest!

Het laatste weekend hadden we een lang weekend. Op zondag was er een nationale feestdag, maar die wordt hier dan doorgetrokken naar een werkdag. Maandag waren we dus vrij! Zaterdag heb ik eens een dag lekker niks gedaan. Zondag ben ik met Gijs, Nathan en Pol, drie studenten van Avans, richting Muizenberg gereden. Muizenberg is het surfparadijs van de westkust! Het weer zat alleen een beetje tegen, waardoor we hadden besloten om een wandeling te gaan maken in de bergen van Muizenberg. Uiteraard met een prachtig uitzicht. Op onze vrije maandag ben ik met een groep van 30 Nederlandse studenten naar het township gegaan waar Nathan en Gijs werken. Er was een dag georganiseerd om daar een rondleiding te krijgen, met een marktje en wat muziek. Een leuke dag om eens inzicht te krijgen in een ander township. De weekenden vliegen zo voorbij! Om een indruk te geven, worden er ondertussen wat foto’s geplaatst, maar dat gaat in dit land niet zo snel en het gaat nog wel eens fout met uploaden..

Maar ook stage gaat natuurlijk gewoon door. Met de campagne hebben we ondertussen al meer dan 2000 euro verzameld, waarvoor enorm veel dank! Hier gaan we binnenkort hard mee aan de slag en uiteraard blijven jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Voor mijn onderzoek loopt het wat minder goed. Mijn begeleider is een week ziek geweest en nadat ze beter is heb ik nog geen reactie gekregen. Deze week moet ik daar dus even aandacht aan gaan geven, maar ook dat komt uiteindelijk wel goed!

Voor de rest heb ik niet meer zoveel te melden denk ik. Dus tot de volgende keer maar weer!

1. Oma:
    26 september 2017
    Goed om te horen Stan dat het allemaal goed gaat met je en de weekenden ook niet saai zijn groetjes van ons
  2. Astrid:
    26 september 2017
    Hoi Stan, leuk om weer wat van je te horen en inderdaad de tijd gaat snel denk voor
    Linda niet snel genoeg 😂
    Super dat je het zo naar je zin hebt ziet er allemaal leuk uit op de foto's 👍
    Succes met je campagne verder, wij gaan ook nog wat storten hoor we zijn je niet vergeten en we zijn supertrots op wat je allemaal doet 😊
    XxAstrid
  3. Marina:
    26 september 2017
    De tijd gaat idd snel en pa, Linda en ik kijken er naar uit om je te bezoeken, we moeten nog even geduld hebben..super fijn dat al die lieve mensen zo met je mee leven en dat ze zo een mooie campagne steunen! 😘
  4. Oma de Snoo:
    6 oktober 2017
    Fijn dat het zo goed met je gaat Stan, wat een ervaring leuke plaatjes ook met de wilde dieren heel veel succes met je campagne, we blijven je volgen hoor! groetjes Oma en Opa de Snoo