De eerste werkweek zit erop!

1 september 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Daar zijn we weer!

De eerste werkweek zit er al weer bijna op! Het gaat hier tot nu toe goed! Laten we beginnen met wat informatie over waar ik op kantoor zit!

Vanuit de stad Stellenbosch moet ik, door de drukte op de weg, ongeveer 10 minuten rijden naar de township, genoemd Kayamandi. Kayamandi is voor Zuid-Afrikaanse begrippen niet zo heel groot. In Kayamandi zit het hoofdkantoor van Prochorus. Ik heb een foto geplaatst van mijn uitzicht als ik op mijn werkplek zit.

Zoals ik in mijn vorige blog ook al had geschreven, zorgt Prochorus voor de mensen uit dit gebied. Na een week werken ben ik meer te weten gekomen over alle activiteiten. Zo zijn ze niet alleen actief in Stellenbosch, maar zijn ze in verschillende gebieden actief. Elk gebied heeft daarin zijn eigen doelen en daar gebruikt Prochorus haar eigen strategie voor. Een voorbeeld is: In het natuurgebied Jonkershoek, is Prochorus vooral actief op een groep jongeren in het ontwikkelen in de fietssport.

De eerste dagen heb ik zelf vooral aan de voorbereiding van mijn eigen onderzoek gewerkt. Waar mijn stage opdracht over gaat, dat vertel ik jullie in het volgende verhaal dat ik ga schrijven. We moeten het natuurlijk wel een beetje spannend houden! Naast mijn onderzoek heb ik ook meegeholpen om een computercentrum in te richten, zodat de lokale jeugd hier zich verder kan ontwikkelen. De eerste week is prima verlopen en ik kijk uit naar de plannen die volgen!

Ondanks dat het hier winter is, hebben we al een aantal mooie dagen gehad. De nachten zijn nog wat koud, maar daar trek ik maar een extra trui voor aan. Voor het komende weekend heb ik al wat plannen gemaakt. Het gaat richting de 28 graden dit weekend, dus dat ziet er goed uit. Vanmiddag, op vrijdag dus, ga ik na stage mountainbiken met de mensen uit Jonkershoek en mijn stagebegeleider.

Morgen, zaterdag 2 september, ga ik een rondje rijden met de auto. Vanuit Stellenbosch ga ik eerst richting Paarl. Vlakbij Paarl zit een leeuwenopvang, waar je verschillende leeuwen en tijgers kan bekijken. Vervolgen rij ik door naar een krokodillenpark, met meer dan 1100 reptielen. Daar zit ook een restaurant bij waar ik lekker ga lunchen. Vervolgens rij ik over de helshoogte pass terug naar Stellenbosch. Schijnbaar is dit een prachtige route door de bergen richting Stellenbosch. Volgende week zal ik de foto’s plaatsen en wat videomateriaal erbij doen!

Geniet van je weekend!

1. Oma:
    1 september 2017
    Hoi Stan wij hebben je blog met veel plezier gelezen echt wat voor jou met die kindertjes geniet van je weekend veel plezier gr x x
  2. Jeanne:
    1 september 2017
    Het uitzicht vanuit kantoor ziet er niet onbekend uit voor Afrika.
    Veel plezier in het weekeinde. Ik kijk uit naar je volgende blog
  3. Oma de Snoo:
    1 september 2017
    Hallo Stan wat leuk om dit te lezen, morgen uitkijken met die krokodillen, spannend weekend, geniet ervan! Veel plezier
  4. Astrid:
    2 september 2017
    Hoi stan leuk om weer wat van je te horen en wat heb je alweer een hoop leuke dingen gedaan en vandaag ook al zo'n leuke dag.
    En dan ben je nog maar 1,5 week weg, kijk al weer uit naar je volgende foto's en verhaal
    Het ga je goed en veel plezier verder xx
  5. Marina:
    2 september 2017