De eerste dagen in Zuid-Afrika

28 augustus 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Welkom!

Zo, daar zit ik dan in het vliegtuig. Tijd voor het schrijven van mijn eerste blog, want tijdens 11 uur vliegen heb je tijd genoeg om wat te schrijven. Het avontuur gaat nu echt beginnen. Vijf maanden lang hard werken, nieuwe plekken bezoeken en veel nieuwe mensen ontmoeten. Als je mijn pagina gaat volgen, kan jij er ook een beetje van mee genieten.

Voor diegene die het nog niet wisten. Ik ga stagelopen bij Prochorus, een non-profit organisatie gevestigd in een township naast de stad Stellenbosch. Stellenbosch is een studentenstad dankzij de grote universiteit in het centrum. Daarnaast is het onder toeristen bekend als dé wijnstreek van Zuid-Afrika. Het heeft een grote dorpsstraat met veel barretjes en restaurants.

Ooh wacht… Ik dwaal met mijn gedachte naar de vrije tijds dingen. Terug over Prochorus! Prochorus zorgt voor de bevolking in de township dat naast Stellenbosch ligt. Dit kunnen zij doen doordat ze jaarlijks verschillende donaties krijgen van bedrijven. Om ze hier minder afhankelijk van te maken, ga ik activiteiten op zetten, met als doel om daarmee geld te verdienen. Dat geld kunnen ze dan direct investeren in de community. Heb jij nog ideeën die een inspiratie voor mij kunnen zijn, laat het dan weten.

Bij het plaatsen van deze blog, ben ik al een aantal dagen in Stellenbosch. Op de dag van aankomst heb ik mijn huisbaas ontmoet en de sleutel van de kamer gekregen. Prima kamertje hoor (Zie foto’s). ’s Middags heeft een huisgenoot een klein stukje van de stad laten zien. De universiteit is erg groot en aansluitend zit een groot winkelcentrum. Er lopen enorm veel studenten door het centrum. Mijn huis heeft een fijne locatie. Binnen 3 minuten ben ik bij het winkelcentrum. Op de dag van aankomst heb ik ook de auto afgeleverd gekregen. Deze ga ik vijf maanden gebruiken om naar leuke plekken toe te rijden en om naar mijn stage te gaan. Zoals je ziet bij de foto’s kom ik niks te kort qua luxe.

De eerste dagen heb ik het vooral rustig aan gedaan. Dat is namelijk de beste manier om te wennen aan de cultuur hier…. Ik heb een aantal wandelingen gemaakt om te kijken hoe het centrum eruitziet en zaterdag avond ben ik met een huisgenoot, zijn vriendin en een vriend naar de barretjes gegaan.

De eerste dagen waren vooral even aftasten en alles ontdekken. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn leven hier. Ik zal niet elke keer een facebook bericht plaatsen als er een nieuwe blog is. Wil je toch elke blog lezen, dan is het mogelijk om je in te schrijven voor de mailinglijst door je email achter te laten. Als je je email achterlaat krijg je automatisch een bericht binnen op het moment als ik een update heb gegeven.

1. Jessica:
    Gaaf Stan Ziet er goed uit Veel plezier en have fun
  2. Claudia Bos:
    28 augustus 2017
    Leuk om je blog te lezen. Ben benieuwd hoe het verder gaat!
  3. Anouk:
    Leeuk Stan! Ik ben benieuwd naar meer verhalen! Veel succes en plezier
  4. Oma:
    Super leuk Stan
  5. Lidy Noordermeer:
    28 augustus 2017
    Ziet er idd top uit ! Heel veel succes en vooral plezier tijdens je stage.
  6. Marina:
    28 augustus 2017
    Hier de echte mama Succes met je stage en leuk dat je een blog schrijft!
  7. Nico:
    28 augustus 2017
    Geniet van je verblijf in dat prachtige land.
  8. Je favoriete tante:
    28 augustus 2017
    Leuk geschreven Stan! Hoop dat je eerste werkdag geslaagd was!
  9. Je favoriete tante:
    28 augustus 2017
    Leuk geschreven Stan. Ik hoop dat je eerste werkdag geslaagd was.
  10. Peter:
    28 augustus 2017
    Leuk om te lezen Stan, benieuwd naar wat je allemaal gaat beleven daar...
  11. Leo:
    28 augustus 2017
    Veel succes met je stage. Foto's zijn leuk maar ik kijk vooral uit naar bewegende beelden van Je avonturen in Z-A
  12. Kees de Koning:
    28 augustus 2017
    Dag Stan mooi verhaal gelezen van je hoop dat je het daar naar je zin hebt maak er wat moois van ik hoor nog wel van groetjes Kees uit de werkplaats
  13. Liza Moerkens:
    28 augustus 2017
    Leuk om je te volgen,prachtig wat je daar doet
    Ziet er goed uit op de fotos.groetjes
  14. Ingrid Kwaaitaal:
    28 augustus 2017
    Leuk om je te volgen daar in Zuid Afrika. Heel veel succes en plezier.
  15. Monique Buijsen:
    Mooi stan !
    Succes ☺
  16. John Kerstens:
    28 augustus 2017
    Hartstikke leuk Stan, zo'n blog. Veel plezier en dan kunnen we een beetje bijhouden wat je daar uitspookt. By the way; ODIO kan je niet missen, 2e met 1-4 verloren. Maar da's al geen nieuws meer voor je waarschijnlijk. Beleef een mooie stagevergoeding daar!!
  17. Gonda:
    30 augustus 2017
    Je had het slechter kunnen treffen Stan ! Dit wordt een luxe stage ,zo ik het bekijk .Veel sucses daar .
  18. Astrid:
    30 augustus 2017
    Hier de echte schoonmoederHeel veel succes met je stage geniet van alles ,heel leuk dat we je kunnen volgen ben benieuwd naar je volgende verhaal.xx
  19. Oma de Snoo:
    30 augustus 2017
    Stan wat een ervaring, geweldig, zie er allemaal goed uit! Het allerbeste!