Waar gaan we het nu eens over hebben..

6 november 2017

nou, ik heb best wel veel te vertellen eigenlijk. Vooral afgelopen week is er vrij veel gebeurd!

Deze week hebben we namelijk voor de eerste keer de township tour getest. Twee Duitsers die zich inzetten voor de organisatie vanuit Duitsland, waren hier met vrienden in Zuid-Afrika en die wilde graag nog wat zien van het township. Hierdoor hebben we de kans gehad om een route die we in gedachte hadden te testen. Daarbij hadden we een traditionele lunch georganiseerd bij iemand thuis. Een geslaagde dag waar we weer verder mee kunnen!

Afgelopen weekend stond in het teken van de dieren in de oceaan. Zaterdag ben ik met Nick, Nathan en Ries naar Hermanus gereden. Ik was er al eens geweest maar om nog een keer naar walvissen te kijken is toch wel bijzonder. Onderweg gestopt op wat mooie stranden en genoten van de temperatuur. Het is hier toch gemiddeld zo'n 25 graden. 's Avonds lekker een hapje gegeten in Stellenbosch en vervolgens naar Kaapstad gereden.

In Kaapstad hadden we een huisfeestje met zo'n 80 studenten, vooral nederlanders haha. Na een kort nachtje zijn we zondag richting Houtbay gereden. Houtbay ligt aan de andere kant van de tafelberg en heeft prachtige natuur. We hadden hier een tocht geboekt om te gaan zwemmen met zeehonden. Met de boot vaarde je naar een plek aan de andere kant van de bergen (een gebied waar niemand woont). In de oceaan ligt een aantal enorme rotsblokken, de plek voor duizenden zeehonden. Hier mochten we onder begeleiding van twee gidsen een uur het koude water in. En zo zwommen we lekker tussen de zeehonden.

Ik heb er een filmpje van gemaakt. Als je hem nog niet gezien had, kan je hem hier bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=cfEV9uGvI7w

De komende week ga ik weer hard aan mijn onderzoek werken, zodat we die zo snel mogelijk kunnen afronden!

1. Oma:
    6 november 2017
    Hier zijn we dan ook weer Stan super leuk voor je dat je het weekend zo met die jongens kan optrekken krijgen jullie samen heel wat te zien en te beleven ook een mooi filmpje met zo.n 8 gr is het zeker niet warm in de zee .Pas goed op je zelf ,En we lezen altijd met veel plezier je verhalen xx
  2. Pa:
    Hallo Stan,
    Weer een leuke ervaring toegevoegd aan je lijstje. Mooi !!
    Nog een maand, dan zijn we in Stellenbosch. Kijk er erg naar uit.
    Gr. Pa